eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||
Dersin Dili | |||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel ve İstatistiksel Temeller | |
2 | EViews Programına Giriş | |
3 | Regresyon Analizine Genel Bakış | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 1 |
4 | En Küçük Kareler Yöntemi, Regresyon Analizini Kullanma | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 2 ve 3 |
5 | Klasik Model | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 4 |
6 | Hipotez Testi | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 5 |
7 | Çoklu Doğrusal Bağlantı | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 8 |
8 | Heteroskedastik Model | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 10 |
9 | Otokorelasyon | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 9 |
10 | Model Yapısı ve Bağımsız Değişkenleri Seçme | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 6 ve 7 |
11 | İçsellik Problemi ve Araç Değişkenler Yöntemi | |
12 | Zaman Serisi Analizi I | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 12 |
13 | Zaman Serisi Analizi II | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 12 ve 15 |
14 | Panel Veri Analizi | Using Econometrics: A Practical Guide, Bölüm 16 |
15 | Tercihe Bağlı Ek Konu (Zaman Kalması Halinde) | |
16 | Tercihe Bağlı Ek Konu (Zaman Kalması Halinde) |
Ders Kitabı | A.H. Studenmund, Using Econometrics: A Practical Guide (Altıncı Baskı), Prentice Hall. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Peter E. Kennedy, A Guide to Econometrics (5th Edition) • Jeffrey M. Woolridge, Introductory Econometrics: A Modern Approach (4th Edition) • Joshua D. Angrist and JornSteffen Pischke, Mostly Harmless Econometrics: An Empiricist’s Companion. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2.5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | X | ||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | |||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | |||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | X | ||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | X | ||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | ||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest